Bedrijfsprofiel Paulmann Licht

Gezellig licht en energie-efficiëntie voor elke woonruimte

Paulmann is een vooraanstaande fabrikant in de lichtbranche met een uitgebreid assortiment voor licht in, aan en rondom het huis. Gezellig licht en energie-efficiëntie voor elke woonruimte – aan deze eis voldoen 2500 armaturen en verlichtingsmiddelen met lichttechnieken als LED, halogeen laagspanning, halogeen hoogspanning en energiebesparende lampen.

Inbouwlampen, kabel- en railsystemen, spots, verlichting van foto's en werkplekken, wand- en plafondlampen vervullen de veelzijdige behoeften van mensen aan behaaglijk licht. Met hun eigen design maken de producten van Paulmann tegelijkertijd hun bijzondere kwaliteit zichtbaar. Internationaal erkende jury's verleenden Paulmann Armaturen onderscheidingen zoals de German Design Award, iF product design award of reddot design award.

Door de verdere ontwikkeling en veredeling van gloeilampen zorgde Paulmann ervoor dat armaturen sinds de jaren 70 decoratiever en behaaglijker werden. Vandaag de dag sieren decoratieve LED lampen het assortiment.

Complete winkelconcepten en productpresentaties tonen het veelzijdige aanbod in de bouw-, meubel- en vakhandel. Een uitgebreid distributienetwerk alsmede een onlineshop zorgen ervoor dat de consument het gewenste artikel uit de catalogus binnen korte tijd kan ontvangen.

In de hoofdzetel van het in 1978 opgerichte familiebedrijf in Springe werken 280 medewerksters en medewerkers. Bovendien zijn er meer dan 90 collega's in dienst bij dochterbedrijven in o.a. Oostenrijk en Frankrijk. Samen met andere verkooppunten in 40 landen in Europa bestaat het team van Paulmann uit ongeveer 500 personen. Met een open en partnerschappelijke bedrijfscultuur staat het bedrijf voor 'licht van mensen voor mensen'.

(Salescontact: www.paulmann.com)